Eğitim/Sınav Danışmanlığı

Eğitim/Sınav Danışmanlığı

Kaygı, heyecan hayatın içinde olan doğal ve kaçınılmaz duygulardır.  Aşırı düzeye çıkmadığı ve kişinin performansını olumsuz etkilemediği sürece  bizi hedefe yönlendiren, motive eden bir  güçtür. Baş edilemez  düzeye çıktığında  ise insan hayatını olumsuz etkileyen, birçok alanda performansı azaltan bir engel halini alır. 

Sınav kaygısı; sınavdan günlerce hatta aylarca önce başarılı olup olunmayacağı  konusunda aşırı kaygı yaşanması ile kendini gösterir. Bu kaygı belirtileri sınava çalışma motivasyonunu etkileyebileceği gibi uyku, yemek, sosyal ilişkiler gibi günlük aktiviteleri de olumsuz düzeyde etkileyebilmektedir. Bununla birlikte sadece sınav öncesi değil  sınav sırasında da aşırı heyecan ve bu heyecanın getirdiği bazı duygusal ve fiziksel belirtiler  sınav  performansını etkileyerek başarı düzeyini düşürebilir.

Sınav sırasında ya da sınavın düşünüldüğü durumlarda  çarpıntı, düzensiz kalp atışları, karın bölgesinde huzursuzluk ya da ağrı, soğuk terleme ve baş ağrıları, düzensiz solunum, ellerde uyuşma, titreme, vücutta ateş basması ve bayılma hissi, baş dönmesi, bir şey düşünemiyormuş hisleri,  kas yorgunlukları sınav kaygısının fiziksel belirtileri arasında sayılabilir.

Sınav zamanlarının korkulu bir rüya gibi görünmesi, başarısız olursam korkusu ve bunun getirdiği yetersizlik düşünceleri ve başarılı olamayacağım yargıları, panik hissi,aşırı sinirlilik, ağlama, iyi çalışmaya rağmen hiçbir şey hatırlamadığını ve hiçbir şey bilmediğini düşünmek ve konsantrasyon güçlüğü, huzursuzluk, aşırı yorgunluk hissi, sıkıntı, bunaltı, aşırı hareketlilik,  sınav sırasında zihninizin donduğunu, bulanıklaştığını ve tam olarak düşünemediğini hissetme ve soruları heyecandan okuyamama gibi belirtiler duygusal belirtiler arasında sayılabilir.

Bütün bu belirtilere ek olarak, yeterince çalışmadığı için  kendini suçlama, kendini yetersiz hissetme, sınav sonrasının felaket olacağı, kimsenin yüzüne bakamayacağı, çevresini hayal kırıklığına uğratacağı şeklinde düşünceler ortaya çıkmakta  ve bu negatif düşünceler öğrencide akademik ortamdan uzaklaşıp, ders çalışmaya karşı ilgisizlik, isteksizlik, endişe ve tedirginlik duygularının yoğunlaşmasına neden olmaktadır.  Bu durum, öğrencide sınavla ilgili bu kaygıyı yaşamaktansa sınava girmeme, kendini uzaklaştırma yoluna zemin hazırlamaktadır.

Eğitim/Sınav Danışmanlığı, okul döneminde öğrenciye içsel potansiyelini keşfetmesi, kendini tanıması, çalışma becerileri geliştirmesi yolunda rehberlik eden ve bu sayede başarı potansiyelini ve yaşam becerilerini ortaya çıkarmasını sağlayan bir hizmettir. 

Bu çalışma kapsamında öğrenci sınav kaygısını yönetebilmeyi, motivasyonunu arttırmayı, doğru hedef belirlemeyi, yaratıcılığını kullanmayı, öğrenme sürecini nasıl daha başarılı bir şekilde gerçekleştireceğini öğrenir. 

Bunun yanı sıra ebeveynler de bu süreçte desteğe ihtiyaç duymaktadırlar. Ebeveynlere de doğru tutum ve davranış konusunda da rehberlik sunmaktadır.

Bu doğrultuda;
-Sınav kaygısını tanımak ve kontrol etmeyi öğrenmek,
-Öğrencinin kendini daha yakından tanıması ve ihtiyaç duyulan becerilerin nasıl geliştirileceğini öğrenmesi,
-Özgüven geliştirmek,
-Doğru hedef belirlemek,
-Öğrenme ders çalışma becerilerini geliştirmek,
-Zamanı etkin kullanmayı öğrenmek,
-Konsantrasyon sorunlarını gidermeye yönelik çalışmalar yapmak amaçlanmaktadır.